top of page

Není komunikace jako komunikace, aneb komunikace třikrát jinak

Vážení spoluobčané,

 

v tomto březnovém hlášení se zaměřím na komunikace. Důvod, proč volím tento obecný pojem, snadno pochopíte z následujících řádků. Pojďme na to.

 

V městské části máme například tzv. místní komunikace. To jsou jednoduše silnice, které v případě Brna spravuje město, nikoliv přímo městské části. Užíváme je především coby řidiči vozidel, ovšem jejich stav ovlivňuje naše životy i v širším slova smyslu, včetně bezpečnosti. Už mnoho let proto z úrovně městské části upozorňujeme na potřebu řešit bezpečnost v ulici Hapalova, kde mám na mysli zejména nevyhovující přechody pro chodce. Jen pro připomenutí, první etapa stavebních úprav byla realizována už před pěti lety v podobě přesunu nechvalně proslulého nebezpečného přechodu pro chodce ze zatáčky u kostela směrem k parku na Palackého náměstí.

 

Letos by konečně po letech příprav a našich urgencí mělo dojít na druhou etapu, která spočívá především v úpravě dvou úseků. Prvním úsekem je myšlena úprava v blízkosti ulic Ovčírna a Marie Hübnerové. Současné dva přechody pro chodce zde budou nahrazeny novým přechodem se středovým ostrůvkem. Druhá část stavebních prací přinese tolik potřebné úpravy zastávek MHD Kronova v obou směrech, přesunutí stávajícího přechodu do nové polohy, návrh nového místa pro přecházení s řešením navazujících komunikačních ploch a propojení cyklistické trasy samostatnou stezkou pro cyklisty mezi ulicemi Kronova a Gromešova. Investorem celé akce je městská společnost Brněnské komunikace, která počítá se zahájením stavebních prací v druhé polovině roku.

 

Komunikace může být také cyklotrasa. Již několik let se občané obracejí na městskou část nebo přímo na Odbor dopravy Magistrátu s požadavkem na zajištění lepší sjízdnosti lesní cesty spojující Řečkovice a Mokrou Horu s Lelekovicemi. Jedná se o velice lákavou trasu pro cyklisty, která je součástí notoricky známé Stezky zdraví. Cesta je bohužel na zhruba 500 metrech hodně dní v roce nesjízdná nebo sjízdná jen pokud chcete zažít opravdový cyklokros včetně bláta v obličeji. Přitom, když tuto pasáž překonáte, můžete už krásně pokračovat směrem z Lelekovic na další trasy. Dlouholetý problém spočívá v tom, že vlastníkem pozemků v této části je stát prostřednictvím svého podniku Lesy České republiky. Ti v minulosti přislíbili jen dočasné zapravení cesty, výsledek bohužel známe. Situaci lze skutečně vyřešit pouze důkladnou rekonstrukcí, kterou však vlastník pozemku odmítl, stejně jako odmítl bezúplatný převod pozemku na město Brno. Velice proto vítám, že začátkem roku Rada města Brna schválila, že pozemek od státu město odkoupí. Zároveň byl schválen investiční záměr, který počítá s rekonstrukcí cesty a jejím odvodněním.

 

Komunikace jako sdělení nějaké informace. Zde mi dovolte připomenout, že je tomu už rok, kdy městská část pořídila aplikaci Česká obec a spoustu novinek a důležitých sdělení z Řečkovic a Mokré Hory se rychle a snadno můžete dozvědět právě touto cestou. Pokud jste pravidelnými čtenáři ŘEČi a sledujete facebookovou stránku městské části, určitědoporučuji nainstalovat si do svých telefonů jako doplněk také tuto aplikaci. Zatím této možnosti využívá přes 300 odběratelůa budeme samozřejmě rádi, když se zájem veřejnosti o informace z radnice bude pravidelně zvyšovat.

 

Pohodový březen přeje

Marek Viskot

Váš starosta

Comments


bottom of page